utorok 21. apríla 2009

8275 - Motorized Bulldozer

ÚVOD

Toto je moja prvá recenzia, tak dúfam, že vás poteší. Nebude to žiadna dokonalosť, tak berte prosím na to ohľad :) Taktiež pokuľháva aj kvalita fotiek. Bohužiaľ mám len mobil a tak to aj vyzerá.

DOJMY PRED KÚPOU

Tento set sa mi zapáčil hneď ako som ho po prvý krát zbadal. Najskôr som si ho chcel kúpiť na meniny, potom na vianoce a nakoniec sa podarilo teraz na narodeniny. Z vianočnej ceny cez 170 Eur v našich obchodoch sa cena doteraz skresala na príjemných 128 Eur, čo bol signál teraz alebo nikdy.

DOJMY PO ROZBALENÍ

S krabicou som sa najskôr "pomaznal" v MISB stave a prikročil k jej otvoreniu. Podľa môjho názoru vzhľadom na obsah mohla byť aj trochu menšia. Obsah tvorilo 28 sáčkov (vrátane PF dielov, ktoré boli každý zabalený osobitne) a tri diely návodu na stavbu jedného modelu.

DOJMY POČAS STAVBY

Tak na stavbu odporúčam kratšiu psychickú prípravu. Väčšina dielov je logicky rozdelená do neoznačených sáčkov a preto predpokladom urýchlenia stavby je dobré sa s ich obsahom oboznámiť. Čo ale nebol môj prípad a tak sa stavba natiahla na približne 7-8 hodín a bola rozdelená do dvoch dní. Taktiež si treba dávať pozor pri stavbe. Niekoľko krát sa mi stalo, že som niečo prehliadol a musel sa pracne vracať, aby som chybu napravil.

DOJMY PO POSTAVENÍ - VZHĽAD

Výsledný model je fakt veľký, majestátny. Je to proste "macek". Do terminológie buldozérov sa veľmi nerozumiem, ale podľa môjho názoru tento model vcelku verne kopíruje reálne predlohy pobehujúce po stavbách. Kabína so sedadlom, otváracie dvere, veľkú radlicu, tie "hrabátka" vzadu, komín, svetlá, funkčné piesty motora. Jedinou chybičkou krásy sa mi zdá možno nevhodne zvolená farba pásov. Aspoň môjmu oku to akosi nešlo dokopy so zvyškom. Na krabici vyzerajú tmavšie a krajšie.

DOJMY PO POSTAVENÍ - HRATEĽNOSŤ

Podľa môjho názoru je hrateľnosť tohto setu vynikajúca. Vyplýva to už z jeho povahy diaľkovo ovládaného modelu. Diaľkovým ovládačom sa dá ovládať každý pás neyávisle v oboch smeroch a pohyb radlice a "hrabátka" hore a dole. Ovládať pásy a radlicu ale nie je možné naraz, takže pri manipulácii s ňou musí buldozér stáť.

ZÁVER

Tento set ma veľmi potešil. Poskytuje mnoho možností jednak ako samotný model, tak aj využitie na stavbu vlastných modelov. Momentálne mám rozpracovanú PF lokomotívu :) Aby nebola len samá chvála, trošku ma zamrzelo, že po chvíľke jazdenia po koberci sa kolieska poháňajúce pásy zosúvajú z osiek a dochádza ku komplikáciám pri pohybe.











ALTERNATÍVNY MODEL

Pripájam ešte fotky alternatívneho modelu, ku ktorému sa dajú stiahnuť inštrukcie z oficiálnej stránky.

Jedná sa o experimentálne pásové vozidlo. Vpredu má "klepeto", ktorým je schopné uchopiť rôzne predmety a následne ich prenášať z miesta na miesto. Stavba tohoto modelu zaberie asi hodinu času (to už som mal diely roztriedené, takže to bolo jednoduchšie :)).




Žiadne komentáre: